المشكلة الحقيقية فى....................
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

مرحبا بالجميع أسعدنا انضمامكم الينا ونتمنى لكم الفائده والمتعة ... ....تنبيه هاااااام جدا !!! رجاءا عدم وضع الصور النسائية أو أى صورة تخالف الدين الاسلامى سواءا فى التوقيعات أو الصور الرمزية حتى لا يتم حذفها ذلك لأننا نريد النجاح والتميز ولا نريد البعد عن الله ... مع تحيات ادارة المنتدى

المواضيع الأخيرة
» كل يوم عرض جديد لمدة ٢٢ يوم ----عرض الاحد ٥ مايو 2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد مايو 05, 2024 8:47 am من طرف محمد رفعت

» اول عروض عيد ميلاد ماي واي ال 22 عرض لمدة يوم الخميس فقط 2 مايو 2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالخميس مايو 02, 2024 9:57 am من طرف محمد رفعت

» بمناسبة عيد ميلاد ماي واي //لمدة ٢٢ يوم كل يوم عرض مختلف جديد في مايو 2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالخميس مايو 02, 2024 9:55 am من طرف محمد رفعت

» العروض الاسبوعية وهدايا النقاط في كتالوج ماي واي شهر مايو 2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء مايو 01, 2024 10:39 am من طرف محمد رفعت

» كتالوج ماي واي شهر مايو 2024 ،صور كتالوج شركة ماى واى شهر مايو 4-2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء مايو 01, 2024 10:38 am من طرف محمد رفعت

» اكسترا تنشيط شهر ابريل من 19_23 ابريل 2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالجمعة أبريل 19, 2024 11:30 am من طرف محمد رفعت

» متفوتوش عروض ابريل الحصرية .. خصم 65% علي برفان اكسبلوجن يوم الجمعه 19-4-2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالجمعة أبريل 19, 2024 11:28 am من طرف محمد رفعت

» كتالوج ماي واي شهر ابريل 2024 ، كتالوج شركة ماى واى شهر ابريل 4-2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالسبت أبريل 06, 2024 12:07 pm من طرف محمد رفعت

» كتالوج ماي واي شهر مارس 2024 ، كتالوج شركة ماى واى شهر مارس 3-2024
المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالسبت مارس 23, 2024 12:54 pm من طرف محمد رفعت

شاطر | 

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة

{..دودى الجميلة..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 3:29 am

بسم الله الرحمن الرحيم

المشكلة الحقيقية موجودة عندنا فى بورسعيد انا عضوية فى ماى واى وبواجهة مشكلة مقلقة جدا وهى ان منتجات ماى واى كلها تباع فى الاسواق باقل من سعر العضوية يعنى شاور عبير الزهور الجامبو يباع فى السوق ب10ج وهو عليا بسعر العضوية ب 12 و10 قروش ونفس الحكاية للهلوبة تباع فى الاسواق ب5ج والباور مذيب الدهون وكل حاجة وبالشكل دة اصبح تسويق المنتجات صعب جدا وللاسف اللى بيعمل كدة ويضرب المنتجات هما لليدرات الكبار واحنا مش عارفين نعمل اية لاننا اعضاء صغيرين شوية بالنسبة ليهم حسبى الله ونعم الوكيل

{.... توقيع دودى الجميلة ....}

{..nour hazem..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 6:55 am

بلغي الشركة علطول

{.... توقيع nour hazem ....}

{..حسام الدين فتحى1..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 8:54 am

المشكلة دى فى كل مكان ويارب حد يحلها بجد الناس هنا بتفكرنا بنسرقهم بسبب حرق الاسعار ارجو من الادار التحرى فى ذلك

{.... توقيع حسام الدين فتحى1 ....}

ام ندي

{..ام ندي..}
عضو VIP
عضو VIP

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 9:03 am

في اسكندرية نفس المشكلة ده كمان الشاور الجامبو بيتباع ب8 جنيه

{.... توقيع ام ندي ....}

soso1176

{..soso1176..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 1:08 pm

فى دمياط الجديدة نفس المشكلة وفى مدرسة ابن عبد العزيز الحى التانى مجاورة تانية بالتحديد تباع باقل من سعر فواتير الشركة
وواحدة اكدت لى انها تباع على ارصفة حلوان بنصف تمن
وفىسوق 6 اكتوبر بدمياط القديمة تباع باقل الاسعار
يا ريت الادارة تعمل حاجة

{.... توقيع soso1176 ....}

{..الاسطورة..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 2:26 pm

الله ينتقم منهم ويجزيهم بما يستحقوا ليه كده عاوزين الناس تخسر ويقف حالها

{.... توقيع الاسطورة ....}

رورو أحمد عامر

{..رورو أحمد عامر..}
عضو متميز
عضو متميز

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 3:04 pm

عندنا في الفيوم نفس الكلام
وفعلا أنا شفت شاور لوليتا وجامبو على الرصيف بسعر أقل من سعر الشركه حوالي 1 جنيه
وكمان كان في عرض ناس قالت لي عليه في سوبر ماركت كبير (كيك شوكولاته كيك برتقال كيك فانيليا) ب 15 جنيه
أنا حسبتها بأقل سعر في أقل عرض لكل واحده كان أكتر من السعر ده بكتير
وحاولت قبل كده ابيع منتجات لأحد السوبر ماركات الكبيره ورحب جدا وقال هاخد بأقل من سعر الفاتوره 30% قلت له لا طبعا أنا هديك بسعر الفاتوره ورفض وقال أنا عندي 4 أعضاء بيحاسبوني كده
حسبي الله ونعم الوكيل

{.... توقيع رورو أحمد عامر ....}

bansea

{..bansea..}
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 3:20 pm

المشكلة التانيه لو حبينا نبلغ الشركة نلاقيهم بيشتغلوا بدون اكواد رسميه من الباطل مع اعضاء كبار وبيعطوهم تنشيطات اكتر من الفروع وكمان مكافئات بدون خصم

{.... توقيع bansea ....}

{..دودى الجميلة..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 5:32 pm

حسبى الله ونعم الوكيل فيهم دول عايزين يوقفوا حالنا منهم لله

شاهندة قدرى

{..شاهندة قدرى..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: دى فعلامشكلة عندنا كمان   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالخميس يونيو 30, 2011 12:12 am

ببيع شاورات ومنظفات لواحدة بتاخد منى على طول وبحسبها الشاور الكيلو ونص ب11جت فى يوم وشدت معايا بالكلام وقالتلى انها شيفاه فى شارع العباسى فى المنصورة ب8جنيه حلفتلها كتير انى مجاملاها كمان يبقى ازاى يتباع كده مش عارفة بس انا سمعت ان الشركة هى الى بتنازله للتجار بسعر اقل مننا بكتير مش عارفة صح ولا ايه

{.... توقيع شاهندة قدرى ....}

{..دودى الجميلة..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالخميس يونيو 30, 2011 2:54 am

طيب مدام الشركة هى اللى منزله المنتجات كدة لية بتدخل اعضاء عشان يسوقوا منتجتها

شاهندة قدرى

{..شاهندة قدرى..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: ده كلام من الشركة    المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالخميس يونيو 30, 2011 3:19 am

ان فى حاجةاسمها للاعضاءبيخدوبسعر وعروض وليهم هداياوحاجة اسمها للتجار السعر ثابت ومافيش عروض ولا هدايا مش عارفة صحت الكلام ده ايه بس لوصحيح ياريت حتى يعملو اختلاف فى الغلاف للاعضاء شكل والتجار شكل عشان اللى يشترى مننا مايشوفش المنتج نفسه بسعر ارخص فى المحلات ويوجهولنا احنا اللوم

{.... توقيع شاهندة قدرى ....}

{..دودى الجميلة..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالجمعة يوليو 01, 2011 5:43 am

عندك حق حسبى الله ونعم الوكيل

{..انجى معروف..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالجمعة يوليو 01, 2011 7:08 pm

فعلا انا واجهت المشكلة دى عندى فى عين شمس وفى تجار كتير بيبيعوا المنتجات اقل من اسعارها بيكتير وسألت علشان اعرف هم بيجيبوا ازاى قالولى ان فى ناس بتجيب كميات علشان تكل النقط وبعد كدة بتنزل الحاجة اقل من سعرها علشان تبيعها وبجد الموضوع دة اسر كتير علية ويا ترى لة حل ولا لآ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يبكى حزين

{.... توقيع انجى معروف ....}

{..الدلوعة روما..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: حراااااااااااااااااااااام   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالجمعة يوليو 01, 2011 11:52 pm

فعلا الموضوع ده مدايقنى جدا جدا انا من الاقـــــــــــــصـــــــــر خلاص ماى واى اضربت ومابقاش ينفع نبيع البيع بس للكبار والسوبر ماركات اللى بتبيع بسعر الخصم وتكسب مكافات وهدايا واحنا يطلع عينا
الاقصر

{.... توقيع الدلوعة روما ....}

{..zman_yahob..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالسبت يوليو 02, 2011 7:33 am

هو ليه معظم الى بيشتغلى اصلا فى ماى واى بنات

{.... توقيع zman_yahob ....}

{..بوسى محمود..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالإثنين يوليو 04, 2011 1:23 am

انا برده بتواجهنى نفس المشكله فى المعادى ومعظم الناس دلوقتى عرفت الحكايه دى وبدات تشترى من بره بسعر ارخص طبعا والليدرات الكبار بيبيعوا للمحلات باسعار ارخص بس بكميات كبيره جدااا وبكده بيستفيدوا من النقاط وكمان نقاط الاعضاء اللى تحتيهم

{.... توقيع بوسى محمود ....}

{..غرام سلطان..}
عضو VIP
عضو VIP

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 10:28 am

موجود منها فى كل بلد

{.... توقيع غرام سلطان ....}

{..حبيبة حبيبتي..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 11:18 am

انا كمان عندي نفس المشكلة ويا ريت فعلا يشوفولها حل بسرعة

{.... توقيع حبيبة حبيبتي ....}

{..douaamagdy..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 12:37 pm

فعلا شكلى بيبقى بايخ اوى لما واحدة تبقى ماسكة الكتالوج و تقولى ايه ده انا شفته برة ارخص من كده كتير
و مش باعرف ارد اقول ايه
ياريت الشركة تشوف حل

حتى ممكن يكتبو ع الكتالوج نصيحة للمشتريين انهم يشترو من اعضاء الشركة اصحاب الكتالوجات فقط و يمتنعو عن تجار الجملة و انها غير مسؤلة عن صحة منتجاتهم

{.... توقيع douaamagdy ....}

wahdtane

{..wahdtane..}
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 1:37 pm

المشكلة موجودة فى مصر كلها
والسبب بعض الليدرات
والشركة لن تستطيع حلها
اعتقدان الحل هو البيع بسعر العضوية
يعنى بخصم حوالى 25 %
والاكتفاء بالهدايا والنقاط بشرط
توسيع دائرة البيع للحصول على مكافاة اكبر
عن نفسى اتعامل مع هذه المشكلة بالحكمة التى تقول
اذا كنت فى روما فافعل كما يفعل اهل روما

{.... توقيع wahdtane ....}

{..asmaa saad..}
عضو VIP
عضو VIP

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 3:10 pm

انا برضو نفس المشكله دى بس انا عن تجربه استخدمت الشاورات اللى بتتباع عند تجار الجمله وطبعا بسعر رخيص جدااا لكن مكنش بنفس جوده اللى فى الشركه وكمان شفت بعينى ناس فارشه فى محطه مصر فى اسكندريه وبتبيع الشاورات دى ومغلفاها بورق بلاستيك قال ايه يعنى عشان مصداقيته وعشان الناس تقول اه دى مغلفه وجايبها من الشركه بس للاسف فى ناس كتير جدا بتفضل انها تشترى الحاجات دى برغم انها شاكه فى مصدرها وده بسبب سعرها المغرى جدا

{.... توقيع asmaa saad ....}

hana

{..hana..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 4:49 pm

والله حاجه متعبه انا فى اسكندريه الشارع بتاعى فيه 4 او 5 محلات منتجات ماى واى وكلهم بيبعوا بأقل من سعر العضويه اللهلوبه ياجماعه نازله شهر نوفمبر ب 8.75 وفى المحلات ب 5 جنيه ازاى؟؟؟؟؟؟ وفى الاخر الناس بتقول علينا حراميه حتى لو بعنا بسعر العضويه المكافاءه مش عاليه عشان نستفيد بها حتى هدايا ال 100 نقطه مش بتكون بنفس السعر .. مثلا منظف الصحون اللى نازل ب 11 جنيه هو اصلا ب 6 جنيه وغيره كتير... يالا ربنا يوفق الجميع وحسبنا الله ونعم الوكيل فى اللى بيعمل كده

{.... توقيع hana ....}

Trarm

{..Trarm..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 5:10 pm

ايوه فعلا

انا فعلا فى ناس من اللى ببيع لهم بيقولولى انهم بيشتروا بأسعار والاقى ان الاسعار دى اقل من سعر العضويه اصلا
ويقولوا انى بغلى السعر مش بكون عارفه اقولهم ايه .. ياريت الاداره تعمل حاجه المشكلة الحقيقية فى.................... 649998

{.... توقيع Trarm ....}

{..المشتاقه للجنه..}
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: المشكلة الحقيقية فى....................   المشكلة الحقيقية فى.................... Emptyالأحد أكتوبر 30, 2011 6:48 pm

واحنا كمان عندنا نفس الكلام ..واساسا مش عارفه اسوق حاجه ... كل ما اجي اوري حد الكتالوج ... يقولي ده انا بجيبه من فلانه ولا المكان كذا بأرخص من سعر العضويه

{.... توقيع المشتاقه للجنه ....}

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية